معرفی سخنرانان
یوسف باقریان
موضوع سخنرانی: جايگاه بازرسي در تحقيقات بازاريابي و ارتباط موثر بين آنها
مهدی نجاری
Censydiam انگیزههای انسانی، الهام بخش بازاریابی
بیان انگیزهها ممکن است دشوار باشد و بنابراین استراتژیهای مبتنی بر انگیزهها گاهی مبهم یا نامشخص به نظر می رسند.
Censydiam به عنوان یک ابزار تحلیل رفتار مصرفکننده میتواند به مشتریان کمک کند تا انگیزههای افراد را در ارتباط با موقعیت برند و ارتباطات خود درک کنند. در واقع این ابزار همانند یک قطبنما شما را در سراسر جهانِ انگیزه های انسانی راهنمایی می کند.
در این ارائه میخواهیم به شرح چگونگی عملکرد این ابزار و بررسی این موضوع بپردازیم که چطور انگیزه های افراد میتواند در هدایت مشتریان تعیین کننده باشد.
علیرضا حاتمی فر
ممیزی خرده فروشی با هوش مصنوعی
تحقیقات مبتنی بر نمونهگیری آماری، خالی از خطا نیستند. این موضوع یک چالش اساسی برای محققین آماری است. و سالهاست که روشهای آماری در این زمینه ایستایی داشته و پیشرفت محسوسی نداشتهاند. اما با ورود هوش مصنوعی چشمانداز جدیدی در برخی روشهای تحقیق ایجاد شده است. هرچند هر روش تحقیقی قوت و ضعف هایی دارد، اما قطعا هوش مصنوعی میتواند این خطاها را کاهش دهد. در این ارائه میخواهیم با یک روش آمارگیری تجهیز شده با هوش مصنوعی آشنا شویم. این روش میتواند تحولی در حوزه نمونهگیری ایجاد کند.
بابک اسماعیلیان
كاربرد هوش مصنوعی در تحقيقات بازاریابی
آيا هوش مصنوعی دپارتمان هاي تحقيقات بازاریابی و شرکت های هاي ارائه دهنده چنین خدماتی را در آينده حذف مي كند؟ در كوتاه ترين تعريف ممكن، هوش مصنوعي سرعت انجام تحقيقات را به شكل ملموسي بالا مي برد. از سوي ديگر هزينه هاي تحقيقات بازاریابی نيز با بهره گيري از هوش مصنوعي كاهش مي يابد. كيفيت تحقيقات چطور؟ هنوز هيچكس نمي داند، شايد آري شايد نه.
در اين ارائه به صورت عملياتي به كاربردهاي فعلي AI در تحقيقات بازاریابی می پردازیم. به دنياي هوش مصنوعي خوش آمديد…
سجاد نوریزاد
روشهای جدید سرشماری، Retail Audit و Cost to Serve و نقش آن در بهبود عملکرد سیستمهای فروش
یکی از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی، بهبود عملکرد سیستم های فروش است که در ایران، کمتر به آن توجه شده است. در این روش ها، تمرکز اصلی بر نقطه فروش یا Point of Sale است و تلاش می کند تا شرایط بهتری برای حضور محصول و برند در پایانه های فروش فراهم سازد. در واقع، فلسفه کلی این است که “هرچه محصول در دسترس تر باشد و بیشتر در معرض دید باشد، فروش آن افزایش خواهد یافت”. در این ارائه، به معرفی روش های مبتنی بر داده پرداخته می شود که امکان رشد سریع فروش را فراهم می سازد.
یوسف باقریان
جايگاه بازرسي در تحقيقات بازاريابي و ارتباط موثر بين آنها
در بسياري از مواقع داده ها واطلاعات بدست آمده از بازار و مشتريان ، نيازمند به بررسي و تحليل از طرف يك ناظر بي طرف و بدون سو گيري هاي شناختي ميباشد ، در واقع راه حل بسياري از مسائل در خود مسئله وجود ندارد ، از طرفي پس از برطرف كردن مشكل نيازمند ايجاد حس اطمينان در مشتريان محصول ميباشد ، بازرسي ميتواند به عنوان يك شخص ثالث با ديدگاهي متفاوت نسبت به جمع آوري داده ها در هنگام :تهيه نهاده ها ، توليد ، حمل و فروش و ثبت و تحليل اطلاعات مربوط به آنها پاسخگوي بسياري از نيازهاي بازاريابي و تحقيقات بازار باشد و راه حل هاي متنوعي براي سودهي برند ايجاد نمايد.
هادی ورقایی
تحول اکوسیستم تحقیقات بازار در ایران
ما در حال مشاهده پدیدهای جذاب هستیم که انقلابی در نحوه درک ما از بازارها و تصمیمگیری های آگاهانه در کسبوکارها ایجاد کرده است؛ تحول مبتنی بر دادهها در اکوسیستم تحقیقات بازاریابی. در عصر وفور اطلاعات، دادهها بهعنوان شریان حیاتی تحقیقات بازاریابی، چشمانداز صنعت را تغییر میدهند و فرصتهای جدیدی را پیش روی ما میگذارند.
در این ارائه می خواهیم بدانیم که چگونه دادهها، پلتفرمها، رسانهها و رویکردهای جدید در صنعت تحقیقات بازار گرد هم آمدهاند تا در کنار فعالیتهای کلاسیک، یک اکوسیستم پویا و به هم پیوسته را ایجاد کنند. اکوسیستمی که با خلق زنجیره ارزش و ایجاد همافزایی، هزینههای مبادله را کاهش میدهد.
سوده حبیبی
تست تجربه کاربری (UX Research) و چرایی اهمیت آن
به هم پیوستگی و جدایی ناپذیری دو دنیای فیزیکی و دیجیتال، موجب پدید آوردن نقاط تماس جدیدی با مخاطبین برندها شده است. برندهایی که قبل تر به دنبال خلق تجربیات خوشایند در نقاط تماس فیزیکی بوده اند، اکنون باید همان تجربیات را در دنیای دیجیتال نیز ایجاد کنند، دنیایی که تجربه زیستی کمتری در آن دارند!
در این ارائه می خواهیم بدانیم که تست تجربه کاربری (UX Research) چطور می تواند به برندها کمک کند تا با خلق محیطی کاربردی و لذت بخش برای مخاطبین، خود را از رقبا متمایز کنند.
رزا مجتهدزاده
نظرسنجی آنلاین
انواع نظرسنجیهای آنلاین، از ابزارهای محبوب جمعآوری داده هستند، که به شرکتها/ سازمانها کمک میکنند دادههای مورد نیاز خود را بهراحتی و با هزینه کم و مقرون بهصرفهتر جمعآوری کنند، سپس دادههای جمعآوریشده توسط متخصصان مورد بررسی قرار میگیرد تا نگرش و دیدگاههای مهمی را استخراج و ایدهها و راهکارهایی جامع در جهت برطرف کردن نیازهای شرکت/ سازمان به دست آورند.
این نگرش و دیدگاهها میتواند به سادگی یک پیشرفت کوچک در ارتقاء یک محصول یا رسیدن به تصمیمات تجاری مهم و استراتژیک سازمانها باشد.